Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povědomí dívek a chlapců vybraných středních škol o povinnostech plynoucích jim z rodinného práva
Kučerová, Alena ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na povědomí dospívajících o povinnostech dítěte plynoucích z českého rodinného práva. Hlavním cílem je, pomocí analýzy znění jednotlivých ustanovení právní úpravy povinností dítěte v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zjistit faktické povědomí dospívajících o těchto povinnostech. Dílčími cíli je pak zjistit, zda povinnosti, dle jejich názoru, plní v praxi, získaná data porovnat a předložit konkrétní návrh výuky této problematiky, včetně navržení jeho zapracování do školních vzdělávacích programů vybraných škol. Výzkumné šetření je uskutečněno se vzorkem 120 šestnácti - osmnáctiletých studentek a studentů Obchodní akademie a Střední průmyslové školy v Praze, formou empirického šetření, metodou kvantitativní, prostřednictvím dotazníkového šetření písemnou formou. Vyplývá z něho, že ačkoliv dospívající nemají faktické povědomí o povinnostech plynoucích jim z rodinného práva, tyto povinnosti, dle jejich mínění, v praxi plní. Komparace výsledků šetření pak prokázala, že mezi daty získanými z vybraných škol nebyly, na hladině 5 %, zjištěny statisticky významné rozdíly. Závěrem je navržen projekt výuky dané problematiky, jako rozšíření učiva o právech dítěte, včetně jeho zapracování do školních vzdělávacích programů vybraných škol.
Budování vztahu škola - zákonný zástupce
Krakowitzer, Vojtěch ; Hausner, Milan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé: Tato závěrečná bakalářská práce se zabývá tvorbou etického kodexu zákonného zástupce jako nástroje pro změnu a úpravu komunikace mezi školou a zákonným zástupcem. Zaměřuje se legislativní pojetí tohoto vztahu a na roviny, ve kterých může tento vztah probíhat. Současně přináší pohled na etický kodex ve školství a problémy jeho právního postavení. Jedním z jejích cílů je vytvořit samotnou podobu etického kodexu pohledem škol a zákonných zástupců, včetně jeho implementace. V závěru jsou pak shrnuty dosavadní poznatky a stanoveny kritické body tvorby a aplikace do jednotlivých škol.
Povinnosti společníků společnosti s ručením omezeným
Balýová, Lucie ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Černá, Stanislava (oponent)
Shrnutí Společnost s ručením omezeným je velmi populární formou obchodní společnosti. Mohu říci, že tento typ společnosti je nejpopulárnější formou obchodní organizace. Mít znalosti o tomto uspořádání společnosti může být vzhledem k její popularitě velmi užitečné, což je i důvodem, proč jsem si toto téma vybrala pro svou diplomovou práci. Regulace povinností společníka společnosti s ručením omezeným tak, jak je uvedena v obchodním zákoníku, je pouze malou částí z obsahu úpravy společnosti s ručením omezeným. Úprava povinností společníků společnosti s ručením omezeným je v přímé souvislosti s jejich právy a často tyto dva instituty musí být nahlíženy společně. Na druhou stranu někdy ustanovení obchodního zákoníku neříká nic o konkrétním postavení společníka a musí proto pro výklad být použita i odborná literatura. Nejdůležitější věc na mé diplomové práci je zaměření se na hlavní povinnosti společníka společnosti s ručením omezeným a jejich postavení. Každou jednotlivou povinnost společníka jsem popsala v samostatné kapitole. Pokusila jsem se vysvětlit každou povinnost společníka v kontextu s ostatními povinnostmi ve společních vztazích. Právní úprava společnosti s ručením omezeným může často být považována za příliš formální a komplikovanou. Nakonec mé diplomové práce jsem zařadila zvláštní oddíl věnovaný...
Podpora začínajícího třídního učitele na střední škole
Votápková, Michala ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá stavem podpory začínajících třídních učitelů na střední škole. v obecné rovině se zaměřuje na téma třídnictví v prostředí střední odborné školy, konkrétně je to vývoj profese učitele a jeho legislativní vymezení, aspekty spojené s třídnickou funkcí. Toto téma jsem si vybrala na základě toho, že tento rok poprvé zastávám funkci třídní učitelky a ráda bych tu funkci plnila zodpovědně a čestně. Zároveň bych chtěla i vyslechnout své zkušenější kolegy a získat od nich cenné rady, které potom mohu využít. Cílem práce je teoreticky uchopit téma náplně práce třídních učitelů na středních odborných školách. Popsat předpoklady, kompetence, legislativní rámec a náležitosti spojené s vykonáváním povinností třídního učitele. Zahrnout zde i aspekt socializace - ve smyslu adaptace třídního kolektivu, sociální struktuře třídy a to, jak lze na tuto sociální skupinu příznivě kázeňsky působit. v empirické části diplomové práce je výzkumným nástrojem případová studie třídních učitelů, kteří mají zkušenosti se zastáváním této funkce. Hloubkové polostrukturované rozhovory mapují, jak vnímají zastávání funkce, náročnost plnění povinností, vlastní osobní zkušenosti v pozitivním i negativním slova smyslu. Rozhovory se realizovaly v konkrétní soukromé střední odborné škole a byly provedeny se...
Mezinárodní kamionová doprava z pohledu práva
KŘESINOVÁ, Patricie
Cílem bakalářské práce je analýza právní úpravy mezinárodní kamionové dopravy. V teoretické části je kladen důraz na srozumitelný výklad problematiky mezinárodní kamionové dopravy. O této problematice je pojednáno v odborné literatuře a příslušných právních předpisech. Zdrojem teoretické části je především zákon o silniční dopravě, různé úmluvy a dohody a literatura, která pojednává o mezinárodní kamionové dopravě. Druhá, praktická, část práce zahrnuje komparaci mezinárodní a vnitrostátní kamionové dopravy. V praktické části jsem dělala rozhovor s majitelem dopravní společnosti. Na základě rozhovoru jsem vytvořila vnitropodnikovou směrnici. Tato směrnice je o dodržování bezpečnostních přestávek, doby jízdy a doby odpočinku a ostatních povinností řidičů kamionu.
Třídní učitel na 2. stupni ZŠ
Andršová, Dagmar ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá náplní práce třídních učitelů na 2. stupni základních škol. Cílem práce je na základě odborné literatury popsat náplň práce a legislativní vymezení funkce třídního učitele, jeho kompetence nutné pro výkon této funkce a povinnosti s ní spojené. V teoretické části je popsán vývoj a právní vymezení učitelské profese. Dále pak fungování třídního kolektivu, sociální struktura třídy a možné metody podpory kázně žáků. Výzkumná část popisuje a analyzuje zkušenosti třídních učitelů, se kterými byl veden rozhovor, monitorující jejich vnímání této funkce, pozitivní i negativní zkušenosti. Účelem rozhovorů je hlouběji proniknout do současných problémů třídních učitelů a poznat, jak se s nimi v současné době potýkají. Závěr práce je analýza těchto zkušeností. KLÍČOVÁ SLOVA Třídní učitel, 2. stupeň základní školy, funkce, kompetence, povinnosti, zkušenosti, problémy, metody kázně, klima třídy.
Smluvní ujednání směřující k ochraně úvěrující instituce v oblasti úvěrů poskytovaných korporacím
Bártíková, Marta ; Liška, Petr (vedoucí práce) ; Rozehnal, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou úvěru a aplikací smluvních ujednání směřujících k ochraně úvěrující instituce v oblasti úvěrů poskytovaným korporacím. Úvěr je ekonomický nástroj, který umožňuje poskytnout dočasně volné peněžní prostředky jinému subjektu za stanovených podmínek na principu návratnosti a za úplatu ve formě úroku. Korporací chápeme druh právnické osoby, jejíž povaha spočívá organizovaném společenství osob (fyzických i právnických). V souvislosti s poskytnutím úvěru je úvěrující instituce vystavena řadě rizik. Jedná se zejména o úvěrové riziko nesplacení dlužné částky úvěrovaným v době splatnosti dluhu a to zejména z důvodu faktické neschopnosti (nedostatečných zdrojů) úvěrovaného k úhradě dluhu. Vedle úvěrového rizika čelí úvěrující instituce v souvislosti s poskytováním úvěrů dalším rizikům - jedná se zejména o likviditní riziko, tržní rizika (úrokové a kurzové riziko) a riziko změny právního rámce (regulačního prostředí). Analýza možných smluvních ujednání za účelem redukce úvěrového a dalších rizik je hlavním záměrem diplomové práce. V tomto kontextu se nad rámec právní problematiky diplomová práce zaměřuje i na ekonomické aspekty, zejména analýzu rizik, která předchází samotné aplikaci smluvní ochrany. V úvodu je vytýčen záměr diplomové práce. Samotná diplomová práce je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.